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2006 Audi S8

Publicado: 18 Nov 2005 10:15
por chechov3
Specifications
Engine
Type: V10
Displacement cu in (cc): 317 (5204)
Power bhp (kW) at RPM: 450(336) / 7000
Torque lb-ft (Nm) at RPM: 400(540) / 3500
Redline at RPM: n.a.
Brakes & Tires
Brakes F/R: ABS, vented disc/vented disc
Tires F-R: 265/35 R20
Driveline: All Wheel Drive
Exterior Dimensions & Weight
Length × Width × Height in: n.a.
Weight lb (kg): 4276 (1940)
Performance
Acceleration 0-60 mph s: 5.1
Top Speed mph (km/h): 155 (250) - electronically limited
Fuel Economy EPA city/highway mpg (l/100 km): n.a. (13.9)

Base Price: 2006 Audi S8 - 97,600 € (last update: 10/19/2005)

Publicado: 18 Nov 2005 11:25
por toyo_jr
me gusta... pero no me termino de acostumbrar al nuevo diseño del frente de los audis...

Publicado: 18 Nov 2005 11:29
por speed freak
It is now official: the new Audi sports car will be called the Audi R8. Presented as the "Le Mans quattro" concept study two years ago at the IAA Frankfurt Motor Show, Audi has now taken the decision to build its new sports car. Everything is already being prepared for the series production of the R8 at Audi's plant in Neckarsulm, due to commence in the fourth quarter of 2006. The market launch is scheduled for the second quarter of 2007.

28 million euros are being invested in the R8 production line. The Audi subsidiary quattro GmbH will be responsible for production. Development and test construction at quattro GmbH and technical development at AUDI AG are currently in full swing. 250 employees will work on the production of the R8.

"Through the R8 ** are looking to build on our successes in motorsport and carry them over to series production. This model represents Audi's very own interpretation of sportiness," says Prof. Dr. Martin Winterkorn, Chairman of AUDI AG, about the new member of the Audi model range.

Audi is relying on intelligent lightweight design for its R8, a core area of expertise in Neckarsulm. The Audi A2, A6 and A8 were all developed at the Aluminium Centre there using lightweight design technology.

Publicado: 18 Nov 2005 13:53
por daga
toyo_jr escribió:me gusta... pero no me termino de acostumbrar al nuevo diseño del frente de los audis...
Si, esa parrilla hasta el suelo, no se, puede ser falta de costumbre, pero no me gusta mucho! :(

Publicado: 18 Nov 2005 14:29
por dagosr
A mí sí me gusta la parrillilla, además con un V10 5200 de 450 hp la parrilla me vale. :D :D :D

Publicado: 18 Nov 2005 15:44
por RIGOPO
dagosr escribió:A mí sí me gusta la parrillilla, además con un V10 5200 de 450 hp la parrilla me vale. :D :D :D

Si estoy de acuerdo :D :D :D :D :D

Publicado: 18 Nov 2005 16:09
por daga
dagosr escribió:A mí sí me gusta la parrillilla, además con un V10 5200 de 450 hp la parrilla me vale. :D :D :D
Ah si, pero con lo que debe de valer ($$$$$$$$) tiene que gustame hasta el color de las tuercas! jaja! :D

Publicado: 20 Nov 2005 14:52
por dagosr
daga escribió:
dagosr escribió:A mí sí me gusta la parrillilla, además con un V10 5200 de 450 hp la parrilla me vale. :D :D :D
Ah si, pero con lo que debe de valer ($$$$$$$$) tiene que gustame hasta el color de las tuercas! jaja! :D
JAJAJAJAJA sí fijo, ese chuzo yo lo ando aunque sea rosado con tuercas amarillas. :D :D :D (bueno la verdad no sé, yo creo que sí). :lol: :lol: :lol:

Publicado: 20 Nov 2005 22:15
por Impreza 007
:cool: Es un carro de señor pero con el demonio metido! V10! Definitivamente inpagable a como esta la gasolina y lo que debe de gastar, pero el que puede puede! Ya me imagino a ese carro por dentro, debe ser todo un avion!

:wink: Impreza007

Publicado: 21 Nov 2005 09:19
por Quattrovalvole
Para mi:

Papá sigue siendo el Bmw M5

Saludos

Publicado: 21 Nov 2005 11:16
por Ana.
Que parrilla mas fea.............no se ve armoniosa..........pero igual es un Audi. :twisted: