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Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 25 Oct 2011 18:06
por MM.COM
Para este ejemplar único, Ark ha elaborado un nuevo sistema de turbo e intercooler, fijando además nuevos frenos de seis pistones, una suspensión específica con nuevas barras de refuerzo en prácticamente todo el chasis, y escapes personalizados. Las llantas son unas Advan RZ, se enfundan en neumáticos Nitto NT05 y complementan de maravilla a la carrocería, revisada de punta a punta con nuevos componentes aerodinámicos. Dentro llama la atención su jaula de protección (iban a montar una de rallyes cortando el tablero, pero por lo visto se quedaron sin tiempo), sus nuevos asientos, los retoques en todo el salpicadero a juego con la carrocería y un nuevo equipo estéreo con altavoces Image Dynamics.
Autoblog.es
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 25 Oct 2011 18:08
por MM.COM
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 25 Oct 2011 18:30
por lantratukiki
¨ Las llantas son unas Advan RZ, se enfundan en neumáticos Nitto NT05¨eso no lo entendi... jaj, esta chiva depende del uso eso si, para calle no, pero para competir y meterle audio ta raro pero ta vacilon!

Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 25 Oct 2011 22:29
por rafa88om
se ve como agresivo!! que bueno esta el interior!!
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 25 Oct 2011 23:44
por kartooligan
No me gusta para nada la verdad! Si tiene buenos tiliches pero que va!
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 26 Oct 2011 00:25
por Cachivache
me encancta... si Hyundai saca al mercado un 1.6 turbo seria la repicha
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 26 Oct 2011 08:07
por GVprotege5
Muy lindo la verdad!
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 26 Oct 2011 08:18
por Egon Loof
Me encantan los carros negro mate....
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 27 Oct 2011 07:58
por rafa88om
Cachivache escribió:me encancta... si Hyundai saca al mercado un 1.6 turbo seria la repicha
seria una navezota pero quien sabe si lo sacan!!
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 27 Oct 2011 14:02
por pascal
rafa88om escribió:Cachivache escribió:me encancta... si Hyundai saca al mercado un 1.6 turbo seria la repicha
seria una navezota pero quien sabe si lo sacan!!
Pues con esto le respondo su pregunta (no lo conseguí en español)
204hp, 195 lb-ft. de torque como la ven?
Hyundai announces new 204-hp turbo four. Is it headed for Veloster?
[youtube]SemEqN-BAWs[/youtube]
The 2012 Hyundai Veloster has plenty of hot hatch potential, but its frugal, 1.6-liter, direct-injected four-cylinder just isn't going to cut it for those more concerned with speed than fuel economy. While a turbo model has long been rumored, we've now got confirmation – sort of.
While Hyundai hasn't said anything official about the turbo Veloster, it has unveiled a new turbocharged 1.6-liter engine at a conference in Korea this week. Hyundai says it spent 52 months and over $60 million developing the new mill, which meets California's ULEV-2 and Euro 5 standards.
The 204-horsepower Gamma four-cylinder gets its extra 66 horses thanks to a twin-scoll turbocharger and an air-to-air intercooler. The turbo, which is integrated into the exhaust manifold, also boosts the Gamma's torque to a tire-squealing 195 lb-ft.
With a curb weight of just 2,600 pounds, the Veloster could be quite a pocket rocket with this engine fitted underhood. Let's hope a limited-slip differential is also in the cards.
We expect some sort of official announcement from Hyundai regarding the Veloster Turbo as early as November 1 at SEMA. To read the release announcing the new turbo engine, click through the jump.
Hyundai Motor Group will host 'The 11th Hyundai-Kia International Powertrain Conference' between October 19 - 20 to unveil the Group's latest powertrain technologies and discuss industry trends with world-class experts.
In line with this year's slogan of 'Innovation of Powertrain Technology Through Collaboration,' the conference was designed to offer industry experts an opportunity to discuss next-generation powertrain development directions and share innovative technologies, in response to tougher environmental policies worldwide. The annual conference was held at Rolling Hills Hotel, located near the Hyundai-Kia Motors R&D Center in Korea.
"Due to stricter environmental regulations and policies that vary from nation to nation, competition in the development of powertrains and other core technologies is intensifying," said Woong-Chul Yang, Hyundai Motor Co. Vice Chairman. "Hyundai Motor will accelerate its efforts to develop future powertrains that feature high-performance and eco-friendly engines and transmissions."
At the conference, Hyundai Motor showcased two innovative powertrains that were fully developed in-house: The Gamma 1.6 T-GDI engine and Euro6 R-2.0 diesel engine.
The Gamma 1.6 T-GDI engine, which was developed over a period of 52 months and cost 69.5 billion won, achieves the best performance figures in its class where the competition is the toughest. The engine beats its formidable rivals, boasting a maximum output of 204hp and torque of 27.0kgf.m at 6,000 rpm and 1,750 rpm, respectively.
Moreover, by remarkably cutting down on exhaust emissions, the engine meets California's ULEV-2 (Ultra-Low Emission Vehicle) standard, known as the most stringent, as well as Euro 5 standards.
In order to maximize fuel efficiency and performance, the engine uses an exhaust manifold integrated turbocharger with twin scroll, air guided intercooler, direct fuel injection system and dual CVVT, while a bed plate and a serpentine auxiliary belt were adopted to enhance engine reliability.
The Euro6 R-2.0 diesel engine, aimed to satisfy the next-generation Euro6 regulations by applying new technologies, such as low-pressure exhaust gas recirculation, was also introduced during the conference. It delivers world-class performance with a maximum output of 150ps and maximum torque of 39.0kgf.m without sacrificing its eco-friendliness.
As required by new regulations, the Euro6 reduced Nitrogen oxide (NOx) emissions by 56 percent, compared to Euro5. By introducing the Euro6 R-2.0 diesel engine, Hyundai Motor is expected to lead the eco-friendly passenger car diesel engine technology field, satisfying the standards more than two years ahead of their implementation.
Hyundai Motor also displayed its motor-integrated six-speed front wheel drive automatic transmission equipped in the Sonata Hybrid, as well as the gasoline Theta T-GDI engine, gasoline Kappa bi-fuel engine, diesel R-2.2 2 stage turbo-charger and the six-speed double clutch (DCT) to enhance participants' understanding of new technology trends.
Some 1,000 world-class powertrain experts and academics participated in the conference, including members from Bosch, Continental, Delphi, Magna Powertrain and Denso.
Throughout the two-day conference, some 30 companies will release 50 theses in six sessions, including presentations on next-generation gasoline technology, exhaust and after-treatment technology, diesel innovation technology, exhaust reducing technology, high efficiency transmission and improving driving experiences.
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 27 Oct 2011 14:14
por pascal
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 27 Oct 2011 15:44
por estebanvenon
que navezota!!!
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 27 Oct 2011 17:16
por crtgo
ESTE VELOSTER HAY Q VERLO EN PERSONA, LAS FOTOS NO SON DE FIAR, SE VE BAJITO, PERO EN ALGUNAS LAS LLANTAS SE LE VEN PEQUEÑAS, Y MUCHA TROMPA, HABRA Q VERLO CUANDO LO TRAIGAN.
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 27 Oct 2011 18:12
por rafa88om
pura vida pascal!!
excelente info mae!!

Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 28 Oct 2011 00:42
por Cachivache
conocen
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 28 Oct 2011 09:21
por Cachivache
Cuantos años esperarian uds para q le saquen las pulgas y sea confiable comprarse uno?
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 28 Oct 2011 12:35
por errolvm
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 28 Oct 2011 12:51
por rafa88om
mae a mi me parece muy tuanis el carro pero el precio me haria pensar 2 veces!!! hay naves mejores a ese precio!!

Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 28 Oct 2011 13:08
por errolvm
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 28 Oct 2011 16:57
por Cachivache
rafa88om escribió:
mae a mi me parece muy tuanis el carro pero el precio me haria pensar 2 veces!!! hay naves mejores a ese precio!!

Como cuales? Me refiero a carros de agencia x supuesto
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 28 Oct 2011 16:59
por errolvm
Cachivache escribió:rafa88om escribió:
mae a mi me parece muy tuanis el carro pero el precio me haria pensar 2 veces!!! hay naves mejores a ese precio!!

Como cuales? Me refiero a carros de agencia x supuesto
obvio tienen q ser de agencia!! sino seria comparar peras con yucas

Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 29 Oct 2011 13:00
por ZD30DDTi
Cachivache escribió:Cuantos años esperarian uds para q le saquen las pulgas y sea confiable comprarse uno?
El primer ano de fabricacion.....o la primera camada....que son generalmente como los conejillos de indias ( ne la mayoria de las marcas, pq en land rover nunca le sacan las pulgas)
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 29 Oct 2011 18:20
por pascal
ZD30DDTi escribió:Cachivache escribió:Cuantos años esperarian uds para q le saquen las pulgas y sea confiable comprarse uno?
El primer ano de fabricacion.....o la primera camada....que son generalmente como los conejillos de indias ( ne la mayoria de las marcas, pq en land rover nunca le sacan las pulgas)
Di pues al Genesis no hubo q sacarle muchas pulgas, asi q no veo xq a este tengan que
Re: Hyundai Veloster para el SEMA
Publicado: 29 Oct 2011 19:52
por Cachivache
De los 10 genesis q he visto en la.calle 4 tienen rotulo de se vende.. Eso lo pone a uno a pensar..