magueto escribió:Cesar escribió:pm_cr escribió:Tratera de no hacer grande a Shumy para no crear polemica, ya que veo que eso es lo que le molesto, en fin ya todos sabemos lo que es.
Igual Ferrari tambien es un gran equipo.
Saludos
ah no no Schumacher esta en la historia, en los libros y en los records y es un grande(talvez el mejor) lo ke me refiero es ke Ferrari esta en la F1 mucho antes ke Schumy y es como un irrespeto cuando dicen ke fue Schumy kien los volvio a hacer ganar, o cuando dicen ke Schummi llego a un ekipo en ascenso porke Ferrari siempre ha sido candidato aun sin MS
Ahi lamento diferir de vos Cesar, pero si no me equivoco desde el 94 o 95 Ferrari no ganaba una carrera de F1 hasta que llego Schumi, tengo que ir a revisar la historia un poco.
Cuando llegarón Schumi, Ross Brown y Jean Todt, que casi llegaron al mismo tiempo, entre ellos tres montaron una estructura administrativa, deportiva y tecnologica casi monolítica en donde todo el equipo se avoco a hacer un carro (no dos) ganador, el de MS y lo consiguieron, por eso MS esta en los anales de la historia como el piloto más exitoso de todos los tiempos, (ojo, digo existoso no el mejor) y el mejor de nuestros tiempos. Ademas de esa estructura, Ferrari tuvo una serie de aciertos y los contricantes entrarón en una racha de pifias y desaciertos importantes que aunado al dominio de las llantas Brigestone (ya que todos los equipos testeaban y testeaban y era para ayudar a Ferrari, mientras ellos recibian desarrollos de dos o tres carreras pasadas) montadas sobre Ferrari, hizo ver a Ferrari mucho mas superior de lo que realmente eran.
Ferrari, siempre sera Ferrari, guste o no, pero en los ultimos años fue Schumi el que los levanto del bache que tenian.
Para darle un poco de soporte a mi comentario, extraje esto de un sitio de internet, un resumen de historia desde los 70's hasta el 2001
However, the apogee of their power would come in the 1970's, winning the Constructor's Championship four times, including a hat-trick through 1975, 1976 and 1977. Niki Lauda took the drivers' title in '75 and '77 and but for a horrendous accident at Nutburgring in which he almost lost his life, the little Austrian would have taken the 1976 title too. Ferrari finishing the decade in style with Jody Scheckter winning the 1979 Driver's Championship and helping them to the Constructors title the same year.
Since then however, the team has struggled, with just three titles (Constructors' in 1982, '83 and '99), as rivals
McLaren and Williams established themselves.
They have also been unlucky, the tragic death of
Gilles Villeneuve in 1982 probably denied him and the team the title and Alain Prost was denied the driver's crown in 1990 after Ayrton Senna took him out of the final race at Suzuka.
In fact Ferrari's win at Jerez in September 1990 turned out to be their last GP win until July 1994 as they struggled with an uncompetitive and unreliable car. However, the arrival of Jean Todt as team boss and designer John Barnard began a slow revival in the team's fortune. The signing of Michael Schumacher from Benetton before the start of the 1996 season brought them success on a more regular basis, Ferrari still retains the following of the most passionate motor racing fans, the Tifosi, and the not inconsiderable financial backing of mother company Fiat. In 1999 having taken the title to the wire for the third successive season, Ferrari were rewarded with the Constructors' title. However, when Schumacher crashed out of the British GP (subsequently missing the next six races), it was left to Eddie Irvine to take up the fight. The Ulsterman gave it his best shot, but it was not to be. For 2000 and 2001 Rubens Barrichello joined Michael Schumacher as Ferrari tried to end a twenty-one year drought. Following a tremendous start to the season when the German won three successive GPs, McLaren began to gain the upper hand. However, a string of great performances at the end of the season saw Schumacher claim his third (and Ferrari's tenth) drivers' title in 2000 andhis 4th in 2001.