Carros Económicos!
Carros Económicos!
Ahora a como está la gasolina sería bueno cuales carros son los más económicos que han manejado.
El que yo propongo (por muuuuucho) es un Fiat Punto 2002, las fotos demuestran porque
El que yo propongo (por muuuuucho) es un Fiat Punto 2002, las fotos demuestran porque
- Marvin Jaén
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Les cuento que antes en mi choza tuvimos un VW Polo 1000 cc, año 85, carburado y con caja de cuarta. Ese HP si que era económico, y para ser un milillo no era pendejo. Yo estuve controlando el consumo de ese carro por unas cuantas semanas... y hacía en promedio 45 km por galón... una vez mis tatas se fueron de SJ a Guancaste y Puntarenas y al regreso apunté el kilometraje y el consumo... en ese viaje hizo como 65 km por galón!!!
Pero para que vean los avances en tecnología automotriz, y las maravillas de la inyección... al Fiat yo le controlaba el consumo todo el tiempo. Promedio de 40 km por galón, andando bastante en ciudad... Una vez que fui a Guanacaste, andando a teja por esas rectas y con el airecito puesto... 57 km/gal... esa vez le hice 725 km al tanque y me quedaba más de un litro todavía... demasiado rico!!!
Pero para que vean los avances en tecnología automotriz, y las maravillas de la inyección... al Fiat yo le controlaba el consumo todo el tiempo. Promedio de 40 km por galón, andando bastante en ciudad... Una vez que fui a Guanacaste, andando a teja por esas rectas y con el airecito puesto... 57 km/gal... esa vez le hice 725 km al tanque y me quedaba más de un litro todavía... demasiado rico!!!
Me parecio un poco exagerada la cifra, además un poco dudosa viniendo de la agencia que vende el carro, me fije en Car And Driver y apareció con 50 millas al galón, lo cual hasta la calculadora más simple les dira que son "solo" 80 kilómetros al galón. Esto solo eleva mis sospechas de que las promesas de los hibridos son muy buenas para creerlas, el unico beneficio que veo es el de las emisiones por el momento. Tomen en cuenta que el Prius cuesta 2.5 veces más que un Punto.
Me parece que el peso adicional generado por las baterias, y el motor eléctrico que cargan estos carros niegan un verdadero cambio en el consumo...
Me parece que el peso adicional generado por las baterias, y el motor eléctrico que cargan estos carros niegan un verdadero cambio en el consumo...
Toyota Yaris 1.5L............ rinde bastante......
Aun hasta cuando uno hace horrible en la calle y pasa quemando la gas....no gasta nada.......
Lo bonito del carro es q gasta segun uno lo maneje..... i.e cuando hecho gas si majo el carro mucho en 3 dias se come lo q le puse, pero si lo ando como la gente eso mismo me rinde los 7 dias.
Y si es en pista........ ni se diga....
En este momento no preciso numeros....pero es tan econobox q yo hecho de 3 mil en 3 mil....haha.....
Y a partre de eso no es pendejo el carrito....... :twisted:
Aun hasta cuando uno hace horrible en la calle y pasa quemando la gas....no gasta nada.......
Lo bonito del carro es q gasta segun uno lo maneje..... i.e cuando hecho gas si majo el carro mucho en 3 dias se come lo q le puse, pero si lo ando como la gente eso mismo me rinde los 7 dias.
Y si es en pista........ ni se diga....
En este momento no preciso numeros....pero es tan econobox q yo hecho de 3 mil en 3 mil....haha.....

Y a partre de eso no es pendejo el carrito....... :twisted:
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Mae eso si es cierto! Yo no se porque pero ese 307 Diesel jala un monton! Jala igual que un Accord 94 con un motor 2200cc!!!armhergo escribió:ahh lo otro economico q he andado es un 307 Diesel......., ahora ando un Ford Focus diesel y estoy q me escupo la cara por q gasta un monton mas q el 307 y camina como la mitad
El carro mas economico que ha habido en mi casa es un Subaru Loyale 1992 con un motor 1800cc EA82 que le caben ahorita como 18 mil pesos y le rinden 700 km.

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No es de los mas ecónomicos pero.........
Estimados amigos, se que no es el más económico, pero para que todos nos enteremos de los gastos promedios de diferentes carros, aquí les cuento del Subarú Impreza, es un 1600 Awd, modelo 97, con duplicación, y a pesar de que tiene mas peso debido al mayor tamaño de la caja, el diferencial trasero, la barra de transmisión y todos los implementos del AWD, tiene un rendimiento aceptable, tiene un promedio de 11 km/l o 41, 5 km/ gal y una vez, obtube 625 km por tanque, o sea 13,6 km/l o 51,5 km/gal, y me siento bien por el consumo.
- subaru 1800
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- subaru 1800
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yo tengo el mismo motor y el un brat y no me rinde igual para nada, o yo estoy mal o usted esta mal. Se llena con eso y con mucha suerte le saco 450km en pista o de viaje.Impreza 007 escribió:Mae eso si es cierto! Yo no se porque pero ese 307 Diesel jala un monton! Jala igual que un Accord 94 con un motor 2200cc!!!armhergo escribió:ahh lo otro economico q he andado es un 307 Diesel......., ahora ando un Ford Focus diesel y estoy q me escupo la cara por q gasta un monton mas q el 307 y camina como la mitad
El carro mas economico que ha habido en mi casa es un Subaru Loyale 1992 con un motor 1800cc EA82 que le caben ahorita como 18 mil pesos y le rinden 700 km.
Impreza007
Compañero Subaru 1800, el mio es el motor EA81. Yo creia que mi carro era muy gaston pero veo que no. Hace como año y medio le cambie el carburador original por un Weber, me mejoro en consumo pero siempre anda al rededor de los 450 km por tanque. O ese mae lo anda en plataforma o nosotros tenemos el motor hecho P...
subaru 1800 escribió:yo tengo el mismo motor y el un brat y no me rinde igual para nada, o yo estoy mal o usted esta mal. Se llena con eso y con mucha suerte le saco 450km en pista o de viaje.Impreza 007 escribió:Mae eso si es cierto! Yo no se porque pero ese 307 Diesel jala un monton! Jala igual que un Accord 94 con un motor 2200cc!!!armhergo escribió:ahh lo otro economico q he andado es un 307 Diesel......., ahora ando un Ford Focus diesel y estoy q me escupo la cara por q gasta un monton mas q el 307 y camina como la mitad
El carro mas economico que ha habido en mi casa es un Subaru Loyale 1992 con un motor 1800cc EA82 que le caben ahorita como 18 mil pesos y le rinden 700 km.
Impreza007
aaah pero es que el anda tranquilo no se pica con cualquier carro y anda chillando llantas jejeje es broma fer
Un poco de invertigación en Internet.
El único detalle es que son resultados con carros que vender en USA:
_____________________________
Top 10 Fuel-Saving Cars
With the cost of fuel rising to levels the rest of the world endures as a matter of course, North Americans are beginning to consider gas mileage when purchasing a car. So we've created a list of the 10 best fuel-sippers... but with a difference. Since the most economical cars don't always fit everyone's needs we've chosen 10 automobiles that combine fuel saving with what consumers really want in a car. Note: Automatics will use slightly more fuel than manuals.
1) Toyota Prius
A hybrid gas-electric, the Prius wins for the way its second-generation technology has been presented in an attractive hatch/sedan envelope that delivers big in comfort and convenience. Yes, it actually gets better mileage in city driving: 60 mpg City, 51 mpg Highway (automatic)
2) Honda Civic Hybrid
Obviously the hybrids take first in class but Honda has chosen to offer its advanced technology in a well-known and respected family sedan, rather than create a purpose-built vehicle like the Prius. All-new for 2006, the Civic offers refinement like you've not yet seen in a Civic. New looks, more room... If you like the Civic, you'll like the Hybrid even more: 50 mpg on city and highway (CVT).
3) Volkswagen Golf TDI, aka New Beetle TDI, aka Jetta TDI
We've combined these three diesels because they're built on the same platform and use the same advanced technology. Diesel proponents claim to nearly equal hybrid mileage figures without complex and potentially costly battery/electronic systems: 36 mpg City, 47 mpg Highway (manual)
4) Mini Cooper
As proof that you can still have fun while saving on fuel, the Mini Cooper stands alone. Corners like a go-kart, holds four people and a little luggage, perfect for the city, no slouch on the expressway: 28 mpg City, 37 mpg Highway (manual)
5) Hyundai Elantra
Compact on the outside yet listed by the EPA as a midsize car because of a spacious interior. 4-cylinder engine is big on power while sipping fuel. Plus it offers a powertrain warranty that protects the buyer for ten years: 27 mpg City, 34 mpg Highway (manual). Oh, you can get the Elantra as a hatchback, too (which makes it even cooler in our books.
6) Ford Focus Station Wagon
Any of the Focus lineup could make this list now that the car has overcome its quality problems. But the wagon is versatile while retaining the edge in handling that makes it a delight to drive. A recently new engine makes it even better: 27 mpg City, 35 mpg Highway (manual)
7) Honda Accord 4-Cylinder
Easy to recommend as a great family car, but what you may not realise is that the Accord's 4-cylinder engine has all the power most families need, unless they're towing Airstream trailers: 26 mpg City, 34 mpg Highway (manual)
Nissan Altima
Nissan has proven that style need not be ignored when buying a family car, for the Altima is both beautiful and practical. But forget the V-6 and opt for the 4-cylinder engine. Torque is what matters and the 4-cylinder Altima has plenty: 23 mpg City, 30 mpg Highway (manual)
9) Chevrolet Malibu MAXX
A real winner in our book for providing a spacious, versatile interior within an intelligently-sized exterior that looks bigger than it really is. The V-6 engine is powerful and powers past the gas pumps, too: 22 mpg City, 30 mpg Highway (automatic)
10) Buick Lucerne
You need to stick with the V-6 if you want better gas mileage (there's a V-8 available) but you'll be rewarded with a big car that returns 19 city, 28 highway. From an automatic, no less.
El único detalle es que son resultados con carros que vender en USA:
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Top 10 Fuel-Saving Cars
With the cost of fuel rising to levels the rest of the world endures as a matter of course, North Americans are beginning to consider gas mileage when purchasing a car. So we've created a list of the 10 best fuel-sippers... but with a difference. Since the most economical cars don't always fit everyone's needs we've chosen 10 automobiles that combine fuel saving with what consumers really want in a car. Note: Automatics will use slightly more fuel than manuals.
1) Toyota Prius
A hybrid gas-electric, the Prius wins for the way its second-generation technology has been presented in an attractive hatch/sedan envelope that delivers big in comfort and convenience. Yes, it actually gets better mileage in city driving: 60 mpg City, 51 mpg Highway (automatic)
2) Honda Civic Hybrid
Obviously the hybrids take first in class but Honda has chosen to offer its advanced technology in a well-known and respected family sedan, rather than create a purpose-built vehicle like the Prius. All-new for 2006, the Civic offers refinement like you've not yet seen in a Civic. New looks, more room... If you like the Civic, you'll like the Hybrid even more: 50 mpg on city and highway (CVT).
3) Volkswagen Golf TDI, aka New Beetle TDI, aka Jetta TDI
We've combined these three diesels because they're built on the same platform and use the same advanced technology. Diesel proponents claim to nearly equal hybrid mileage figures without complex and potentially costly battery/electronic systems: 36 mpg City, 47 mpg Highway (manual)
4) Mini Cooper
As proof that you can still have fun while saving on fuel, the Mini Cooper stands alone. Corners like a go-kart, holds four people and a little luggage, perfect for the city, no slouch on the expressway: 28 mpg City, 37 mpg Highway (manual)
5) Hyundai Elantra
Compact on the outside yet listed by the EPA as a midsize car because of a spacious interior. 4-cylinder engine is big on power while sipping fuel. Plus it offers a powertrain warranty that protects the buyer for ten years: 27 mpg City, 34 mpg Highway (manual). Oh, you can get the Elantra as a hatchback, too (which makes it even cooler in our books.
6) Ford Focus Station Wagon
Any of the Focus lineup could make this list now that the car has overcome its quality problems. But the wagon is versatile while retaining the edge in handling that makes it a delight to drive. A recently new engine makes it even better: 27 mpg City, 35 mpg Highway (manual)
7) Honda Accord 4-Cylinder
Easy to recommend as a great family car, but what you may not realise is that the Accord's 4-cylinder engine has all the power most families need, unless they're towing Airstream trailers: 26 mpg City, 34 mpg Highway (manual)

Nissan has proven that style need not be ignored when buying a family car, for the Altima is both beautiful and practical. But forget the V-6 and opt for the 4-cylinder engine. Torque is what matters and the 4-cylinder Altima has plenty: 23 mpg City, 30 mpg Highway (manual)
9) Chevrolet Malibu MAXX
A real winner in our book for providing a spacious, versatile interior within an intelligently-sized exterior that looks bigger than it really is. The V-6 engine is powerful and powers past the gas pumps, too: 22 mpg City, 30 mpg Highway (automatic)
10) Buick Lucerne
You need to stick with the V-6 if you want better gas mileage (there's a V-8 available) but you'll be rewarded with a big car that returns 19 city, 28 highway. From an automatic, no less.